sábado, 3 de marzo de 2018

POBLE: Albaida
DATA: 3 de març de 2018

Descripció de la ruta:

Deixarem els cotxes on s'acaba l'antiga carretera del Port d'Albaida, començant a pujar primer per pista i després per senda. Passarem junt a la Casa Forestal, on trobarem una xicoteta àrea recreativa.

Després d'una pujada exigent, mes que al ser en zig-zag no es fa pesada, arribarem a la Cova Alta, on disfrutarem del goteig continuo des d'el sostre de la cova. En acabar la visita de la cova i desfent un poc el camí fet per pujar-hi, bordejarem la muntanya i després d'un xicotet trepe sense cap dificultat, arribarem al dalt.

Caminarem un poc mes i arribarem a la Creu, on aprofitarem per esmorzar. En acabar l'esmorzar continuarem caminant i en no res estarem en el vèrtex geodèsic. Als peus del vèrtex vorem un bon grapat de pedres per tot arreu, que son les restes d'un poblat ibéric.

Desfarem un poc el camí fet fins el trepe però continuarem recte per senda que acaba en una pista forestal. Mes endavant deixarem la pista girant a la dreta per una senda que ens portarà a l'altra senda per on hem pujat cap a la cova, iniciant la baixada cap als cotxes.

Algunes fotos de la ruta:

La Cova Alta i la Creu.
 L'embalse de Bellús.
 Teresa, Amparo, Vicent, Manolo i Jose Luis.
 Pujant a la cova.
 La Cova Alta.
La Verge junt a la cova.
 Arribant a la cova.
 Insecte Palo (mantis).
Teresa i al fons Agres.
 El Benicadell.
 Foto de grup al vèrtex geodèsic.